Tredje advent

Idag är det söndag & tredje advent. Visste ni att ordet advent kommer från det latinska ordet adventus som betyder ankomst? I folkmun har det dock fått betydelsen väntan & det tycker jag passar in mycket bättre.

För visst är det en enda stor väntan. Barnen väntar spänt på att tomten ska komma med klappar & vi vuxna väntar in att få sitta samlade runt matbordet & äta gott ihop.

Min tredje advent började med att jag & Tyra hoppade ner i ett mysigt varmbad. Därefter åt jag & sambon en riktig brakfrukost bestående av äggröra, bacon & gott kaffe. Självklart tändes det tredje ljuset också!

Därefter tog vi på oss varma kläder & begav oss utåt. Drack glögg på torget bland granar & julbelysning, sprang i lite affärer där det spelades julmusik & sist men inte minst besökte vi herr von Lidl.

Nu har vi ätit god middag, jag har pillat med nya bloggen som jag ser fram emot att få sätta igång med & nu: Beck!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: