Fyra månader

Idag blir min skruttfia fyra månader gammal. Och vi hade tänkt att prova gröt, dagen till ära! Fast det får bli som kvällsmål, hade jag tänkt. Hon har sovit lite orolig senaste veckorna & tuttat en massa hela tiden. Jag tänkte förstås inte börja med en helt mål, bara ett litet kryddmått ikväll för att se hur hon reagerar & sen ökar jag på med mer & mer. Alla föräldrar väljer ju själva hur de vill göra. Vissa väntar till sex månader eller längre, men jag väljer att introducera maten tidigt. Dels för att hon är såpass intresserad av vår mat, dels för att jag tror att det blir lättare att få henne att äta ordentligt vid sex månader sen.

Min tanke är att börja med Sempers Milda havregröt. Den är berikad med bl.a. zink & järn & är anpassad efter barnets näringsbehov. Den fungerar fint som kvällsmål & innehåller en låg halt av gluten. Jag tror nämligen att det är jättebra att introducera gluten i samband med amning, så har dom små ett visst skydd.

Jag håller er uppdaterade med hur det går!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: